Сценарий на День Святого Валентина «14 февраля день всех влюбленных»
Описание работы: Данное мероприятие будет полезно учителям английского языка для проведения занятия «День святого Валентина» в 5 – 7 классе.
Цель – расширить знания учащихся о культурных традициях страны изучаемого языка.
Задачи:
- образовательные – актуализировать имеющиеся знания по теме занятия;
- развивающие – развивать познавательный интерес к традициям и обычаям страны изучаемого языка;
- воспитательные – воспитывать уважительное отношение к сверстникам.
Формы организации деятельности детей: фронтальная, индивидуальная, парная, групповая.
Ход занятия
Этап |
Деятельность учителя |
Деятельность учеников |
Организационный момент |
Hello boys and girls. I’m glad to see you! Sit down please. What’s the date today? Do you know it is a special day, it is a holiday. Can you name it? |
Слушают учителя. Отвечают на вопросы: Today is the 14th of February. It is St. Valentine’s Day. |
Мотивация учебной деятельности, сообщение темы и цели |
Today we have an unusual lesson! We will a lot of interesting tasks and in the end of our lesson we will do a present for your pair. Do you want to? Good of you. |
Отвечают на вопрос: Yes, we want. |
Речевая разминка |
I can see you know this holiday. But at first I want to ask you some questions about this day. 1. When do we celebrate St. Valentine’s Day? 2. Whom is this holiday for? 3. What do lovers give each other for this day? 4. What colour is the most often used for this day? 5. Who is St. Valentine? |
Отвечают на вопросы: 1. We celebrate St. Valentine’s Day on the 14th of February. 2. This holiday is for people who love each other. 3. Lovers give each other cards, sweets and flowers for this day. 4. Red colour is the most often used for this day. 5. We don’t know. |
Актуализация знаний |
Well, I can see you know a lot about the celebration of this holiday, but a little about it’s history. Let’s watch the video about it. |
Просматривают видео. |
And now a short test for you (Приложение №1). It’s a pair holiday, so do the test in pairs, please. |
Выполняют тест в парах. |
|
Are you ready? Let’s check up your answers. Look at the blackboard and correct yourselves. |
Проверяют себя. |
|
Who has no mistakes? Good of you, I’ll give you pictures (Приложение №2) for each correct task. |
Отвечают: We have no mistakes. |
|
Основная часть |
Let’s do the next task, do you know a lot of proverbs about love? I offer you to find the translation to English proverbs about love (Приложение №3). Do the task please. |
Отвечают: Yes. Выполняют задание. |
Are you ready? Let’s check up the task. Read the proverb and translate it. Who has no mistakes? Perfect. Take your pictures. |
Читают пословицу и переводят ее. |
|
Tell me what the most favourite flower of all women is. Yes, of course. Do you know that all the colours of roses have different meanings. I want to offer you to match the colour of the rose with it’s meaning (Приложение №4). Do the task in pairs, please. |
Отвечают: roses. Выполняют задание в парах. |
|
Are you ready? Look at the blackboard and correct yourselves. Who has no mistakes? Well. Take your pictures. |
Смотрят на доску и проверяют себя. |
|
Физкультминутка |
Answer the question, please, are lovers happy? Ok, let’s have a rest, watch the video and repeat after the happy children. |
Отвечают: yes.
Повторяют движения под песню «If you are happy». |
Основная часть |
And now, let’s work in groups. You know a lot of words about celebration of St. Valentine’s Day, do the crossword (Приложение №5). Are you ready? Look at the answers please and correct yourselves. |
Решают кроссворд в группах. |
Who has no mistakes? Well. Take your pictures. |
Проверяют себя по ответам. |
|
Do you know a lot of songs about love? Can you name them? I want to offer you another task, you will listen to the famous song “Love me, tender” and count, how many times the word “love” is used in it. |
Отвечают: yes. Называют песни. Слушают 1 куплет песни, считают слова. |
|
The song is over; tell your answers, please. |
Называют ответы. |
|
Good of you, the right answer is 11 times. Take your pictures. Let’s sing a song. I’ll give you the words (Приложение №6). |
Поют песню. |
|
Закрепление полученных знаний |
And the last task for you, Take coloured sheets of paper, scissors, your pictures and do a valentine card for your beloved. You may use examples in the blackboard. Then we put them in a Valentine’s post box and your pair will get it. |
Создают свои валентинки. Складывают их в почтовый ящик. |
Рефлексия |
And in the end of our lesson, I want to ask you do you like the lesson? What have you’ve learnt today? I’m glad you like the lesson. Thank you for your work. |
Отвечают, понравился ли урок, и чему научились. |
Оставьте свой комментарий к работе, нажав на кнопку «Написать». Расскажите, что именно вас не устраивает в работе, а если вы считаете, что работа содержит ошибки и неточности – нажмите на соответствующую галочку в форме отклика.
Внимание! Администрация сайта rosuchebnik.ru не несет ответственность за содержание методических разработок, а также за соответствие разработки ФГОС.