Урок по английскому языку «A good example is the best sermon»
Класс: 13-14 лет (8 класс)
Форма организации занятия: индивидуальная, фронтальная.
Степень вовлеченности в благотворительность: впервые слышат о благотворительности.
Цели:
Воспитательные:
- создание и поддержка интереса учащихся к английскому языку
- ознакомление учащихся с идеями благотворительности
Развивающие:
- развитие речевого слуха, зрительной памяти, логического мышления, произвольного внимания.
Практические:
- обучение чтению
- обучение письму
- обучение монологической речи
Задачи:
- формирование лексического навыка (употребление лексических единиц по теме «A good example is the best sermon»)
- формирование техники чтения: формирование просодического навыка (употребление фразового и логического ударения)
- формирование орфографического навыка ( употребление лексических единиц по теме «A good example is the best sermon»)
- формирование умения понимать общее содержание и основные факты
- формирование умения передавать содержание, основную мысль прочитанного с опорой на текст.
Языковой материал:
- Лексический материал: charity, philanthropist ,World Giving Index (WGI), the Giving Pledge;
- Речевой материал: текст статьи «The Giving Pledge – A Big Idea for Philanthropy» Джоанн Фритц для сайта www.thebalance.com;
Оснащение:
Технические средства обучения:
- видеограмма:
- презентация PowerPoint
План урока
- Начало урока
- Организационный момент:
- Целеполагание:
- Основная часть
- Этап формирования лексического навыка говорения
- Этап формирования лексического навыка письма
- Этап формирования лексического навыка чтения
- Этап формирования лексического навыка говорения
- Заключительная часть:
- Рефлексия
- Домашнее задание
Ход урока
1. Начало урока
1.1. Организационный момент:
Учитель: Hello children! I’m glad to see you today!
Учащиеся: Hello!
Учитель: Sit down, please!
Учащиеся: Thank you!
1.2. Целеполагание:
Учитель: (на втором слайде презентации написана цитата Эриха Фромма) Guys, look at the second slide. Read the Fromm’s citation, please!
Учащиеся: (Учащиеся читают ее) «Not he who has much is rich, but he who gives much. » (Затем ее переводят.) Богат не тот, кто много имеет, а тот, кто много дает.
Учитель: Tell me about the main aim of these words.
Учащиеся: (Учащиеся рассказывают о смысле фразы, какие ассоциации возникают с ней).
Учитель: And now tell me a subject of our lesson.
Учащиеся: It’s a charity!
2. Основная часть
2.1. Этап формирования лексического навыка говорения
Учитель: Look at the next slide! You new words about the charity Repeat after me! (На слайде появляются новые слова)
Charity – [ˈtʃærəti] – благотворительность
Philanthropist – [fɪˈlænθrəpɪst] – филантроп
World Giving Index (WGI) – [wɜːld ɡɪvɪŋˈɪndeks] – Всемирный индекс благотворительности
The Giving Pledge – «Клятва дарения»
2.2. Этап формирования лексического навыка письма
Учитель: Please, write new words. (Учащиеся записывают новые слова)
2.3. Этап формирования лексического навыка чтения
Учитель: Match the words and their descriptions.
а) charity |
1) a person who helps the poor, especially by giving them money: |
b) World Giving Index (WGI) |
2) a system of giving money, food, or help free to those who are in need because they are ill, poor, or have no home, or any organization that has the purpose of providing money or helping in this way: |
c) philanthropist |
3) an effort to help address society’s most pressing problems by inviting the world’s wealthiest individuals and families to commit more than half of their wealth to philanthropy or charitable causes either during their lifetime or in their will. |
d) The Giving Pledge |
4) an annual report published by the Charities Aid Foundation, using data gathered by Gallup, and ranks over 140 countries in the world according to how charitable they are. |
Учитель: Read the text and answer the questions. (Учащиеся читают текст)
The Giving Pledge – A Big Idea for Philanthropy
By Joanne Fritz
Bill and Melinda Gates and Warren Buffett are the 21st-century counterparts to the Gilded Age's Andrew Carnegie and John D. Rockefeller.
Although not quite the “robber barons” of that age Gates and Buffett have gone further than those tycoons of old by not only giving away heaps of money to charitable causes but forming the biggest billionaire's club in history.
The Giving Pledge, the most gilded of giving circles, was founded in 2010 to encourage the wealthiest of the wealthy to give most of their fortunes away to philanthropic causes, either before they die or right afterward.
This giving circle has two requirements: members must have a billion dollars and be willing to give most of it away.
Gates and Buffett, long-time partners in charitable giving, started with American billionaires but have now expanded across the globe. Today 158 billionaires have signed on to the Giving Pledge, representing $786 billion in net worth. Plus, these pledgers come from all age groups ranging from their 30s to centenarians.
Although the Giving Pledge has become global with members from 20 countries, most of the tycoons who have signed up are American born and bred. They range from Paul G. Allen (co-founder of Microsoft with Bill Gates) to Jean and Steve Case (of AOL and Time Warner fame) to Michael R. Bloomberg . The names make up a who's who list of historic proportions.
At the Giving Pledge website, there is a short bio and a letter that each member wrote upon joining this elite club.
The letters set out broad goals and philosophies of each philanthropist's charitable giving.
The Giving Pledge is not a legal contract but a simple "moral" agreement that each member plans to follow through on his or her commitment to giving away most of their fortune to charity.
Each Giving Pledge member develops an individual giving plan.
The group does not make joint decisions. However, they do get together every couple of years to socialize and self-educate about global social issues, how to give more effectively, and how to measure success.
2.4. Этап формирования лексического навыка говорения
Учитель: Now answer the questions. (Дети отвечают на вопросы)
- When was founded The Giving Pledge?
- What is The Giving Pledge?
- What are requirements for the participation in The Giving Pledge?
- What is the main idea of the text?
Task 2. Write descriptions of charity’s types.
Ex.: Animal Charities defends and provides needed services to domestic and wild animals.
- Environmental Charities
Health Charities
Education Charities
Arts & Culture Charties
3. Заключительная часть:
3.1. Рефлексия
Учитель: Answer the question to do conclusion of our lesson (учащиеся отвечают на вопрос):
Why do you need to talk about charity?
3.2. Домашнее задание
Учитель: Do a project about the charity:
- tell about conditions for participation
- type of charity
- why do you want to help people in different countries
- how do you help?
Оставьте свой комментарий к работе, нажав на кнопку «Написать». Расскажите, что именно вас не устраивает в работе, а если вы считаете, что работа содержит ошибки и неточности – нажмите на соответствующую галочку в форме отклика.
Внимание! Администрация сайта rosuchebnik.ru не несет ответственность за содержание методических разработок, а также за соответствие разработки ФГОС.